onsdag 29 augusti 2012

VÄGNING OCH KÄRLEK I ROM

Imorse klockan 7 träffade jag Anetth Lindström för att köra lite styrka.
Jag är och har alltid varit stark i magen, men axlarna är svaga så det fick bli ett pass för många muskelgrupper och då framförallt för just axlar och armar. 

Då jag inte har vågat mäta mitt fett procent i kroppen på läääääänge föreslog jag att vi skulle köra en riktig mätning idag. Detta skedde dock efter att Anetth försökte få mig att förstå hur farligt det är att inte äta sunt under så många år som jag kanske har gjort.
Godis och sallad är ingen bra tallriksmodell ...

Mätningen visade att sedan maj så har jag gått ner 0,5 kilo i vikt men 2,3 kilo i fett vilket faktiskt kändes helt OK <3

I januari gick jag ner 3,8 kilo på 8 dagar. Skulle tillbringa en långhelg i Paris och ville gå ner lite extra.
Det som förvånade mig då var att jag hade gått ner i vikt men fett procenten hade ökat med 0,7.
Att se siffrorna framför mina ögon gjorde att jag förstod skillnaden och att jag idag är därför extra glad över vad mätningen visade.
Nu känner jag mig extra sporrad även om jag inte är den som tränar 2 ggr om dagen och som lever på dieter med olika teman.
Att gå ner i vikt handlar i slutändan om att äta mindre kcal än du förbrukar och man behöver inte vara Einstein för att veta vad som är nyttigt respektive onyttigt.

Efter en dag på jobbet, två tusen saker att fixa men ingen lust att fixa dem skall jag vid 21 stänga in mig på bio tillsammans med Tania för att njuta av lite romantik på bioduken.
Filmen vi skall se heter "Förälskad i Rom" och på sin lista av skådespelare finns berömda namn däribland Roberto Benigni från den helt fantastiska italienska filmen "La vita é bella"


Roma som Rom heter ...
Om du läser ordet tvärtom blir det Amor ...
Bara där har vi beviset på att det är kärlek ...

Nu skall jag duscha och gå ut med Knut för att sedan koppla av i en mörk biosalong och njuta av det som vi människor längtar efter ... kärlek i alla dess former <3

För er som ville läsa artikeln i lokaltidningen Xtra Borås kommer här länken:
http://www.e-pages.dk/xtraboras/53/10

1 kommentar:

  1. Hej M jag läste artikeln i Xtra Borås och gillar dina raka svar o att du är en tjej/kvinna som verkligen står för ditt liv, härligt ... Roma-Amor ... Paris-Sirap självklart väljer man ju Roma haha kram G

    SvaraRadera