torsdag 23 augusti 2012

TACK & ÄNTLIGEN EN AV SJU!


Först & främst vill jag tacka för de mailen, de sms och de uttalade orden som jag har fått levererade till mig angående artikeln i tidning Xtra igår.

Min mening är inte att vara på något sätt "kaxig" men jag blir lätt en samhällsrebell när samhället pekar fingret. Då måste jag markera att vissa saker är INTE okej, att det måste finnas en acceptens för hur man vill leva och vara.
Nu lämnar vi detta och går vidare efter en tack för den feed backen jag har fått av vissa. Den värmer lite extra då jag vet att andra har säkert åsikter som är av motsatt karaktär men det jag inte hör har ingen sagt =)
Precis på samma sätt gäller min kost. Det ingen har sett mig äta har jag inte ätit =)


Imorse träffades Jessica och jag runt 8 för att fota lite kläder att lägga ut på butikens blog och facebook sida.

Älskar dessa kläder och har använt dem nu i två dagar.
Dags för ombyte imorgon tror jag =)



Något jag ogillar är att visa den bakre delen av kroppen men ibland måste jag visa även detaljerna på kläderna som finns även där =)

Slutsatsen man kan dra av bilden här under är att jag kan inte fixa håret där bak, almost perfekt på framsidan, ruffsigt där bak =)
Behöver helt klart en frisör i mitt liv. Någon som känner sig träffad =)?


Ikväll har dock något magiskt inträffat.
På Viskan idag köpte jag några bitar kyckling då de gör kycklingen på ett otroligt gott sätt som Nicole bara älskar.
Tänkte överraska henne genom att göra lite pasta med kyckling, lite creme fraiche, peppar och parmesan.
Jag provsmakade och tyckte själv "MUMS"!
Med darrande armar sträckte jag fram tallriken till henne för hon är som programledaren i "Hell´s Kitchen" och är snabb med att säga "det är inte gott mamma", ord som jag är rätt så van att höra MEN just denna kväll så fick jag höra "Mamma, du kan laga en rätt!!!"
ÄNTLIGEN har denna dag kommit och denna rätt kommer numera att tillhöra en av rätterna som serveras 1 gång i veckan. Måste bara hitta sex nya som fungerar och uppskattas av min lilla söta domare =)

Nu skall vi mysa innan sängdags!


2 kommentarer:

  1. Ljuvliga, underbara människa! Vilken tur att du var med i annonsbladet så jag kunde hitta din fantastiska blogg! Har läst igenom flera av dina inlägg och jag förstår att du är en tjej med självdistans och med enormt mycket humor kryddat med mycket själ och hjärta. Jag tillhör inte din kundkrets man jag har varit inne i din butik några gånger och kikat på allt fint. Jag önskar dig allt gott i livet och jag kommer att kika in på din blogg fler gånger. Trevlig helg! Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Tusen tack för din feed-back, du anar inte hur mycket jag behöver sådana här kommentarer för att kunna stå upp för mig när alla andra kommer =)
    Älskar när vi människor kan bjuda på positiva tankar om varandra, även om det är något jag själv måste jobba med ...
    Tack igen och ha en fantastisk helg <3

    SvaraRadera