lördag 4 augusti 2012

ROSA FLUFFEL OCH MAMMA HÅR ...

En av anledningarna till att jag en dag vill flytta från min underbara lägenhet som jag älskar men som jag känner är lite för liten är toaletten. 
Jag skulle vilja ha en stor toalett med en jacuzzi eller om inte annat med ett fint badkar då jag älskar att ligga med en massa skum och tända ljus omkring mig och bara njuta ...

När det filmades i mitt lilla hem fastnade T. för min duschdraperi.
Det är nämligen fluffiga rosa detaljer på den men fluffet märks inte på bild =)


En av mina två favorit dejter under dessa 40 år har faktiskt med badkar att göra så det ser ut som att det är något jag gillar och uppskattar troligtvis mer än en middag på en fin restaurang.
Att dejta i badkaret hör nog till ovanligheterna vilket får mig att inse gång på gång att normalitet är inte riktigt min grej =)

Med min stora glädje ville Nicole nu lägga sig i sängen med en film.
Då kan jag titta på den tillsammans med henne men till skillnad från alla andra kvällar är det nog hon som ikväll ser mig ligga och sova före henne.
Igår när hon såg mig med mitt något kortare hår sa hon att hon älskade det.
Jag frågade henne om hon tyckte att jag såg ut mer som en mamma nu med min nya frisyr vilket hon mycket smart kommenterade med följande utlägg:
"Mamma, du ser mer ut som en mamma nu MEN du ser bara ut som ett småbarnsmamma" vilket betyder nog en yngre sådan...
Att hon har lärt sig läsa av vad man önskar höra är ett bevis på att hon är uppmärksam och mycket mycket smart ... =)
Social kompetens kallar jag det istället för en lögn =)

Med dessa godnatt miner säger vi buonanotte från sängen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar