onsdag 15 augusti 2012

RÄTTEN ATT KLAGA

Har ni också sådana dagar då ni helst vill undvika att se er spegelbild?
Då man vill köra strutsmetoden?


Allt känns bara fel medan troligtvis ser ingen annan skillnaden på er?
Det är de ytliga egenskaperna som jag då refererar till.
Jag har i tre fyra dagar känt mig rundare, tröttare, äldre och you name it =)

Det är oftast de små marginalerna som gör att något sänker en lite, jeansen känns inte lika sköna, håret ligger inte på rätt sätt, huden känns inte len som vanligt, rynkorna syns lite extra.
Skrattar medan jag skriver detta då jag är så medveten om hur "dumt" detta låter men jag tror inte att jag är ensam om att ha sådana dagar och jag bjuder på att jag känner så ibland.

Det handlar bara att ta sig ur dem för det påverkar ens insida genom att man känner sig grinig, barnsligt grinig =)

Förra veckan jobbade jag måndag och tisdag med kommande projekt.
Jag var jäktad med att vi skulle åka till Köpenhamn på onsdag kl. 7, djuren skulle placeras, jag hade dåligt samvete för min lilla som inte fick min uppmärksamhet och så slängde jag ut mig en 
"Nu tycker jag inte att det är roligt"
då jag skulle göra en sak.
Min kompis F. som befann sig i samma rum skrattade åt mitt barnsliga gnäll och en sådan kommentar hör verkligen till ovanligheterna från min sida.

Då är jag nog lite trött, jäktad och känner att jag inte räcker till.
Jag känner själv att jag har jobbat mycket, sovit lite och tänkt mycket.
Vi är nog flera som har det så oftast men ibland är man det lite extra.
Som jag skrev på fb, ge mig en strand, palmer, sol och bikini eller en total make over på en av stadens mysiga spa.

Det jag gjorde var att förlänga ögonfransarna och ooops, jag kände mig genast mycket bättre.
Jag inser själv hur detta låter men sanningen är så enkel som den står skriven på meningen ovanför.
En ytlig sak som långa och fina ögonfransar har vänt till stor del på min "tycka synd" om mig själv fas.

Självklart bloggar jag under morgondagen om lösögonfransarna med all information kring dem.


Jag är fullt medveten om att det finns människor som kämpar för sin överlevnad.
Jag vet detta men ibland måste man kunna få klaga utan att tänka på att vissa lever under helt horribla förhållanden.
Ikväll tog jag mig rätten att berätta att jag har känt mig verkligen tråkig och den rätten måste vi kunna ha åtminstone i ett par dagar ...
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej!!!!
    Man måste få chansen att klaga ibland och bete sig som strutsen genom att stoppa huvudet i sanden. Tänk efter visst känns allt mycket bättre EFTER man gjort det? Alla har vi våra "strutsdagar" då man knappt vill titta sig i spegeln men som tur är brukar de gå snabbt över. Älskar att läsa din blogg!!! Kram Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Gunilla <3
    Redan idag mår jag mycket bättre så visst är det bästa att de går över =)
    Kramar i mängder <3

    SvaraRadera