måndag 27 augusti 2012

PROMENAD, REGN & MYS I UPPSALA

Igår eftermiddag kom jag till Uppsala station för att mötas av T. som kom med den fantastiska idéen att ta en promenad då vi båda hade varit instängda under dagen. Han på ett flyg efter att ha varit på ett bröllop utomlands (inte hans egna tack och lov =), jag på ett tåg.



Vilken utsikt <3
Tror att jag hade kunnat somna där av ljudet av vattnet.
Förstår de människorna som är uppväxta vid en sjö eller havet och som aldrig kan tänka sig bo på annat sätt.



Här blev jag hotad att bli slängd i vattnet ... Sure =)


Så fort vi satte oss i bilen igen nöjda efter en mysig promenad i en rofylld miljö, kom regnet så vi blev lite blöta när vi sprang ut ur bilen igen för att gå och handla lite nötter och naturgodis (är det bara jag som tycker att naturgodis känns nyttigare? =) för en riktig skön filmkväll.

T. gick och köpte sushi och så satte vi oss i soffan för att titta på ett avsnitt på en fantastisk serie som handlar av moder jord gjord av BBC. Serien är rankad som numero uno och jag kan inte annat än hålla med. Då jag idag vet vilket jobb som ligger bakom en enklare inspelning kunde jag inte annat än att bli väldigt imponerad av vad man kan åstadkomma idag med rätt teknik, kunskap och tålamod ... och blev förvånad över hur lite jag kan om naturen.


Imorse drog jag mig länge. Ingen hund att gå ut med, inget jobb som väntade, inga måsten.
Sååå skönt att ibland verkligen bara få njuta av "il dolce far niente" ...
Vid 10.30 var det dock dags för mig att säga hejdå till T. och Uppsala.


Nu sitter jag på Stockholm centralstation med en cappuccino och vatten och om en stund skall jag bege mig till ett intressant möte.

Lite hemlig måste jag dock vara =)
Kommer hem till småstaden först vid midnatt så en lång resedag väntar idag men efter att ha bara myst så gör det inget. Kommer att somna på tåget och vakna i vår lilla Borås för att välkomna en ny dag med mys på jobbet, träning och en spännande intervju i min lägenhet imorgon kväll...

Älskar min vardag och älskar de dagarna som igår och idag som inte är vardag. Att inse det är ... lyx <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar