torsdag 23 augusti 2012

ORD INSPIRATION ...

Jag hade bestämt mig för att somna i tid ikväll men icke.
Jag kände för inspirerande ord och gick in på youtube för att åter lyssna på Steve Jobs tal på Stanford University, anno 2005.

Jag älskar den röda tråden i livet, den som Steve kallar istället för connecting the dots.
Whatever benämning så handlar det om meningen i händelserna, valen, både medvetna som medvetna som gör att din historia sys ihop, som gör att du kan i framtiden se varför just en viss händelse var menad att hända för att öppna nya möjligheter. 


Redan som 15årig berättade jag om den boken jag en dag skulle skriva.
Rubriken till den skulle vara "E la porta si aprí = Och dörren öppnade sig"
Då visste jag inte varför jag valde titeln på den boken jag har skrivit 8 sidor på men idag älskar jag titeln ännu mer.
Att dörren öppnar sig tyder på en positiv inställning till framtiden, en symbolik som rymmer möjligheten även då den känns som mörkast.

"You are already naked" 
Tiden på jorden är begränsad så använd den inte till att fastna i andras förväntningar på hur man skall leva sitt liv.
Tycker att jag känner igen tankarna =)


Titta och lyssna på talet och tänk tänk och tänk som Nalle Pooh hade sagt ... 

Nu säger jag godnatt ännu mer övertygad över att jag gör det rätta.
Jag har tackat ja till något som kanske vissa skulle tacka nej till av rädsla för vad andra skall tycka och tänka när man profilieras i median.
Att inte våga är inte riktigt min grej för jag vill verkligen ta möjligheterna i det som är livet.

Nu säger jag godnatt på riktigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar