lördag 11 augusti 2012

NYHAMN, KORT OCH KARTONGER

Är sååå trött just nu men då jag numera tycker själv att jag kan kalla mig för bloggerska (bloggar ju trots allt på två olika blogg nästan dagligen =) så är det svårt att som sådan hoppa över en eller flera dagar ... 
Datorn och tangenterna kallar på mig och jag lyder mellan gäspningarna =)

Vid 17 tiden idag åkte Jessica och jag ifrån vackra staden Köpenhamn efter att även idag ha hittat ett nytt märke för våren/sommaren 2013.


Vid 10 var vi nämligen på Vision för att lägga order på Plusfine och för att titta runt lite ...


En fantastisk monter med underbara kläder i fantastiska färger väntar nästa vår/sommar 2013...


Det coola italienska märket som hör till de plaggen som har bättre priser hittade vi hos dessa underbara killar som bjöd på lite bubbel och prat.
Som Jessica sa "Redan efter 2 klunkar champagne så börjar du fnissa" vilket jag glatt gjorde.


Lotta & Gunilla från underbara brand Spira stannade några meter ifrån oss och pratade med några andra kunder från mässan.
Orden från deras sida löd "Alla andra fotar kläder, Michela killarna" =)))
Första gången jag fotade några men det kunde inte de veta ... =)
Måste gå i försvarsställning känner jag =)


Det italienska märket vi köpte i denna monter blev verkligen ytterligare ett som vi kände "pricken över iet" och ett perfekt alternativ till de lite mer dyrare brands.
Bland alla coola klänningar, toppar och t-shirtar fanns även bikini i två olika mönster.
På en av dem fanns en massa läppar och kommentaren både Jessica och jag slängde ut oss samtidigt var "Läpparna behöver vi inte, de finns redan"
Killarna skrattade och det måste ha tänkt ... Dags för dessa blondiner att åka hem men vår humor innehåller mycket självdistans vilket gör det hela så roligt i våra egna ögon =)

Från mässan till lunch på Nyhamn, till hotellet och slutligen till stationen.
Kom hem till min lilla småstad vid 21.20, hem för att byta till tennis skor och så till butiken då 13 kartonger väntade med skor och kläder.
Alla syns inte ens på bild =)


Vilka läckra stövletter och stövlar jag har packat upp ...
Skickade ett sms till Jess med texten:
"Så j---a fina saker vi har beställt och nu fått till butiken"
Känner mig så nöjd med alla inköpen från Ash!
Kom och frossa bland dessa läckerheter från Italien =)

Tom. min lilla har fått ett par, visst kommer dessa att ge Nicole en rockig stil? =)
Hon skall få sina imorgon så får vi se hur de kommer att uppskattas ...


Nu är klockan över 2 och jag borde ... sova!
Skall trots allt jobba hela dagen imorgon!
Godnatt mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Åh vad skoj, ni verkar ha haft, men jobbigt oxå det förstår jag....
    snyggelisnygga pjuck de sista, lägg ut lite bilder och priser sen för oss lantisar.
    stor kram Cia

    SvaraRadera
  2. Hej Cia!
    De sista som även min dotter numera äger ligger på vuxen på 3498:- ca ... Kan diffa 100:- men priserna vet jag på måndag och då kommer alla att skrivas på fb =) Lovar =)

    Kram
    Michela <3

    SvaraRadera